onsdag 17 september 2014

Pinor och pines

Turisterna är borta, luften är hög och klar, ljuset är underbart och jag försöker få Falkenberg och Strandbadshotellet att se ut som en övergiven engelsk badort.
Det blir många strandbilder nu framöver.

Gör allvarliga försök att få upp en obefintlig muskelmassa och en usel kondition genom dagliga powerwalks med hunden. Går sådär. Orkar visserligen släpa hunden på en 30-minuters runda i rask takt, men sedan är jag helt slut. Hoppas på att det skall löna sig i längden. I yngre dagar var jag muskulös. Så blev jag sjuk och så småningom muskellös ;-) Är väldigt glad att jag blivit så mycket bättre så att jag orkar mina promenader och dessutom två träningspass i veckan på Klitterbadet. Vi utgår från nästan noll här, så förbättringen är stor. Och jag älskar att röra på mig, det gör mig lycklig!

Har alldeles nyss läst ut Louise Pennys The Long Way Home, en deckare från hennes så underbart påhittade by Three Pines. och se vad jag hittade:

Nåja, lite fusk är det, det är väl snarare en fem-sex pines, men ändå. Hon är redan igång med nästa bok, det gör mig lycklig det också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar