måndag 15 september 2014

I Finland igen

Fast bara i fantasin. Läser Colin Forbes. Det har jag märkligt nog aldrig gjort förut. Agentromaner skrev han, ända fram till sin död 2006. Häxdansen, som jag läser nu, är riktigt bra. Spännande, men lite väl många agenter, journalister och bipersoner att hålla reda på. Det är en serie det här, det märks. Ett förbluffande stilsäkert sinne för kläder, det hade jag inte väntat mig. Utspelar sig till stor del i Finland. Verkligen konstigt med tanke på hur mycket Tove Jansson jag läst det senaste. Till och med Murakami tog en sväng till Helsingfors i sin senaste bok. Inser att det är Finland som gäller för mig just nu. Blir snart tvungen att åka dit. Tja, gärna det.

Vill gärna visa min mandel- och päronkaka från igår. Hällde på lite flagad mandel så den skulle se ännu finare ut.  Hamlet, som alltid har nosen vänd mot kaka om det finns någon, vaktar den för allt vad han är värd.

Nu skall jag kolla vad biblioteket har att erbjuda i Colin Forbes-väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar