måndag 8 augusti 2011

Om Er, kära läsare

Till min oerhörda glädje och häpnad är ni en internationell samling. Denna veckan har jag dubbelt så många besökare från USA som från Sverige. Ni finns också i Tyskland, Ukraina och Singapore. Bl a. Verkligen fantastiskt! Så väldigt roligt att ni hittat hit. Singapore är mitt drömresemål just nu. Planerar resa i höst och Singapore står överst på listan. Tveksamt dock om jag får ihop pengarna och lyckas övertala Käre Maken, han gillar INTE att flyga långt.
Är nu klar med Antonia Frasers bok om Louis XIV. Man får nog ha epoken som intresse för att ta sig igenom den, men då ger den en hel del. Antonia Fraser är historiker, jag har tidigare läst om Louis XIVs tid ur både konstvetenskapligt och dräkthistoriskt perspektiv. Särskilt det sistnämnda är rena drömmen för den modeintresserade. Hon skriver väl, mrs Fraser, hon är naturligtvis tränad att skriva, det är dock för mycket fakta och för många namn, naturligtvis helt oemotståndligt för en akademiker, men inte lika oemotståndligt för läsaren. Kul var det i alla fall. Tänker nog läsa om hennes Marie Antoinette snart. Nu läser jag Kajsa Grytt. Inte lika kul.
För att återgå till Er, kära läsare: Har tre räkneverk, de visar aldrig samma, och hänger sig gärna en gång i veckan. Ni verkar vara ca 150 enskilda per vecka, med variation. Absolut flest var ni när jag skrev om dieter ;-).
Bild: Från mina älskade ängar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar