söndag 14 augusti 2011

Nytt

Har lagt up ny sida idag. Om Muranoglas. Det är så många som söker på det och allt de fick för besväret var en enda liten bild på ett visserligen väldigt snyggt glas, men ändå. Så jag har gjort en specialsida med de bilder jag hade. Kolla listan till vänster.
Är fullt upptagen med Carina Burmans boigrafi om Klara Johansson. Den är jätteintressant. Man får sig till livs massor om studentlivet i Uppsala i slutet av 1800-talet. Bara 30 kvinnliga studenter på hela universitetet. Men de verkade ha kul!
Har till slut lyckats få vår nya DVD-spelare att fungera. Medförde att vi igår äntligen fick sett The Tourist med Angelina Joulie och Johnny Depp, favoriter båda två. Vi missade den när den gick på bio. Dessvärre fick jag inte till bildformatet riktigt förrän vi sett färdigt filmen vilket gjorde att båda två blev tämligen knubbiga. A.J. är fantastiskt snygg i vilket format som helst, men J.D. blev väl gubbig. Vilket slöseri! Filmen är riktigt bra. Spännande och rolig. Och så Venedig på det. Underbart! Dessutom har jag lyckats lösa fyra extremsvåra sudokos. Av fyra. Känner mig som Einstein.
Bild: Mer granit från Värlskulturmuseets utsiktspunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar