tisdag 2 augusti 2011

Svamptider

Torkar nu Karljohan-svamp i ugnen. Nix, jag har inte varit ute i skogen. Jag är ALDRIG ute i skogen. Vi har hittat dem i trädgården.
Gårdagen tillbringades på stranden, inte så vanligt som man skulle kunna tro med tanke på att det är 500 m dit. Oftast är det så mycket annat man vill göra. Skall nu ut och "dead-heada": Ett uttryck jag passande nog lärde mig i en deckare. Betyder att man klipper bort överblommade rosor så att det blir mer kraft till de nya.
Idag är det dubbelt Dame Agatha: 16.00 regerar Miss Marple på tv4, 21.00 gör Hercule Poirot detsamma på kanal 9. En bra dag för mig.
Läser vidare på min Judith Lennox-bok, men det får räcka med romantiken för ett tag. Tänker ta itu med Antonia Frasers Louis XIV och kärleken. En härlig tid, särskilt vad den manliga klädedräkten beträffar: Siden, sammet, krås och spetsar. Och UNDERBARA peruker! Det var roligare förr.
Bild: Vackra blommar från hundpromenaden. Har ingen aaaning om vad de heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar