söndag 21 augusti 2011

Kära vänner: Mer om er

Har haft ett väldigt snärj. Hamlet skall medicineras två gånger om dagen och han slåss för livet. Detta TÄR på mig, och möjligen på hunden också. Tror dock att hans öroninflammation håller på att ge med sig.
Har läst klart Carina Burmans Klara Johanson-biografi. En intressant, lärorik och trevlig bekantskap. Tack, Carina. Utan dig hade jag aldrig fått träffa K. J. Nu har jag börjat på en bok om Shakespeares liv och tänkesätt. Intressant. Visste ni att Shakespeare kom från ett område i England som stått under danskt välde och att mycket av språket dröjt sig kvar? Märks väldigt tydligt för oss nordbor och gör det faktiskt ännu lite roligare att läsa. Min plan är att så småningom se massor av Shakespeare och jämföra olika uppsättningar. Har dessvärre för svårt med koncentrationen just nu, men det blir förhoppningsvis bättre. Nöjer mig för ögonblicket med Spooks, säsong 1, som jag inhandlat på Ginza för det facila priset av 99:-. Absolut lysande agentserie, MI5 förstås. Bra manus, bra dialog och rolig är den också. Har visserligen sett säsong 1 förut, men missat de efterföljande. Tänker köpa in dem också.
Har tagit bort räkneverket. Det fungerade inget vidare. Ni får nöja er med att tro på mitt ord: Bloggen har ca 150-200 sidvisningar i veckan, de absoluta flertalet från USA. Det är vad Blogspots egen statistik visar. Kul och förvånande.
Bild: Trädgården en regnig morgon. Idag skiner solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar