torsdag 24 maj 2012

Högsommar i maj


Från morgonpromenaden med ovillig hund. Det suddiga huset i bakgrunden är vårt Strandhotell där de nu bygger spa-anläggning för fullt. Visst ser det härligt ut? Och denna högsommar verkar hålla i sig . . .
Trippen till Ondontologen gick fint. Skulle bara röntga mina tänder, så jag tänkte att det borde gå snabbt. Det visade sig att det var inget "bara" med det, två och en halv timma tog det. Är troligtvis helt radioaktiv vid det här laget och lyser säkert i mörkret. Var inte helt och hållet mina rara elevers fel, jag har knepiga tänder. hade sedan lunchdate med fd kollega. Så roligt det var att träffa henne!
Idag har hunden och jag morgonpromenerat igen och så tog jag med kaffet, boken och solstolen och cyklade till stranden. Helt underbart, nästan inget folk och sval bris. Kan faktiskt inte bli bättre. Lyckades stanna en hel timma. Bra jobbat av mig som inte har något tålamod.
Tänker se Eurovisionen idag, älskar att dissa denna smörja. Ofta så oerhört illa hopkommet och kläderna!!! Men ibland blir man positivt överraskad; de bedårande danskarna från i tisdags ser jag gärna igen. Den sötaste ståbasist jag sett i mitt liv, hon nådde knappt upp!! Lycka till, jag hejar på. Kanske till och med röstar på lördag.
I morgon slipper Hamlet promenera, vi skall till Göteborg. Tanken är att jag skall hinna med åtminstone någon utställning, men först och främst skall jag fika med Gun. CondecoVästra Hamngatan, skall ta kameran med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar