måndag 21 maj 2012

Trädgården

Vår rosenapel blommar och vi har nya grannar. Väldigt trevliga sådana. Ett talgoxpar bor i holken, och de flyger som tättingar med mat åt ungarna.
Rosenapeln går inte att göra rättvisa med kameran, men jag ger en liten försmak.
Tänker göra lite gratisreklam för Böckernas klubb, den enda bokklubben där jag vill ha de böcker de utlovar för 5:- om man blir medlem. Så nu blir jag medlem igen, och får tre nya fina böcker för 15:-. Misstänker att det blir portoavg också, men det må vara hänt. En deckare, en bok med engelska uttryck och den sista kommer jag inte ihåg! På köpet fick man en fågelbok, och det vill jag gärna ha. En av fördelarna med bokklubben är månadsjournalen med alla nya böcker i, känner mig inte riktigt uppdaterad utan den. Jodå, jag har varit medlem förut, flera gånger. Går in i och ut ur bokklubbar på löpande band, är sk "väskryckare",  men har faktiskt tröttnat på de andra bokklubbarna. Har tillräckligt många väskor nu.
Hamlets och mina promenader håller på att ta kol på oss båda två, men vi framhärdar. Har hittat ny rutt förbi Strandhotellet och ut mot Ätrans utlopp. Det tar en timma och det är ganska lagom. Imorgon blir det paus, då skall jag till Odontologen, Käre Maken har lovar köra.
Vi har sommarvärme och sommaråska, underbart men klibbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar