tisdag 1 maj 2012

Utan hopp

Kära vänner, det kommer nog att vara tämligen tyst här under veckan., åtminstone tystare än jag tänkt. Gäster upptar mer tid än man skulle kunna tro, trots att, eller kanske just för att vi  inte har något gemensamt språk. Idag har vi varit på Universeum i Göteborg och så på middag hos Wojtan i bloggen nere till vänster. Universeum är umderbart att ta gäster till, fantastiskt akvarium och trevlig promenad i regnskog, med vackra fåglar och söta små apor. Verkligt roligt för vem som helst. Underbar arkitektur dessutom, Gert Wingård förstås, Kasper Sahlinprisad för den spännande byggnaden. Och hos Wojtan fanns polsktalande släktingar, roligt för våra gäster och tack för god mat!
Får nog säga att den sista boken i Feist /Wursts Empire-serie går lite på tomgång. Longörer, ren utfyllnad, när man kunde kortat och fått det hela mer spännande. Nu sover jag dåligt, så jag är ändå glad att jag har boken att läsa.
Bild: Jag har väl inte lagt ut den här förut? Om så, får ni den i repris, den är ju rätt snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar