söndag 13 maj 2012

Repriser

Egentligen borde det stå STÄNGT P G A SJUKDOM här idag, men nu sitter jag ju ändå här . . . Jag har feber och mår allmänt pyton och det känns väldigt orättvist eftersom vi har underbart väder och det är inte många dagar kvar som man får ha sin hund på stranden. Snart blir Hamlet portad; från 15 maj till 15 sept. Hamlet tycker också att det är dumt att jag är sjuk.
Downton Abbey som jag såg så mycket fram emot visade sig vara en repris!! På bästa sändningstid en lördag, är inte det lite fattigt?. Såg istället Lewis, också det en repris, men den började åtminstone 20.00.
Gammal bild. Vår rosenapel, blommar snart igen!
Nåja, jag har åtminstone en bra bok: Hittade till min förtjustning Den Roda Drottningen av Philippa Gregory, som jag lånat av dottern för längesedan men inte kommit igång med att läsa. Handlar om Rosornas krig. Hemskt så man behandlade spädbarn förr, lindades vid bräda så att de skulle växa sig raka och fina! Kvinnor hade det inte lätt heller, Margaret Beaufort blev bortgift vid 12 års ålder och födde sitt första barn när hon var 13. Detta barn blev så småningom Henry VII. Och far till HVIII, han med alla fruarna ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar