lördag 5 maj 2012

News

Vi tillbringar en "gästfri" förmiddag med kaffe och tidningar. Våra polska gäster reste igår - tack för besöket och välkomna igen! Nu väntar vi hit min Kära Dotter med 14.35-tåget.
På helgerna har vi upp till fyra stycken tidningar, två lokala, GP + en Stockholmstidning. Underbart! Men det blir inte mycket gjort om man ska gå igenom allihop. Jag sovrar och läser bara kultursidorna.
Våra gäster har fått promenera på stranden, gå Doktorspromenaden längs Ätran, shoppa i Falkenbergs små butiker, äta varmrökt lax från Laxbutiken osv. En frukost avåts på Strandhotellet, det gjorde iallafall mig lycklig. Vi har haft ett rent onaturligt fint väder (nu spårlöst borta) och våra gäster tror nu att det är ständig sol, 20 grader varmt och endast mild bris här i Falkenberg. Ha! Föga anar de om verkligheten. Var lite fundersam över det här med TVn, som Käre Maken och jag tillbringar alla kvällar framför, våra gäster talar inte engelska heller.  Det visade sig efter en stunds grubbel att vår Shakespeare in Love-DVD gick att ställa om till polsk undertext.. Stor succé! Vem skulle inte bli överförtjust i att se den fullträffen till film för första gången? Käre Maken och jag såg lyckligt om filmen för femtielfte gången.

Bild: Fin blomma, värdelös bild, skall försöka ta en bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar