fredag 18 maj 2012

Slumpens skördar

Hittade inte det recept jag ville ha, men väl ett annat. Valnötskakan från 2010 kan jag verkligen rekommendera. Hade fullständigt glömt bort det receptet, så bloggens värdelösa sökfunktion fungerade väl egentligen riktigt bra. Egentligen skall kakan stå en dag för att bli riktigt saftig, men då är den i det närmaste uppäten här hos oss. Har en ynklig liten bit kvar till kaffet.
Har gjort mitt denna dag, lämnat in bild för förstoring och varit på Strandhotellet på lunch och kollat flodhästar och elefanter.  Visade sig vara specialbeställda för hotellets räkning. Lägger ut bild på elefanterna om en stund, nu skall jag planera och plantera om. Och sedan njuta av dagens underbara väder ute i däckstolen, med kaffe och bok och komma med uppmuntrande tillrop åt Käre Maken som tänker måla på sin mur.
----
Varsågoda - här kommer elefanterna!  Och mina liljekonvaljer på köpet.




2 kommentarer:

  1. De är så fina, elefanterna, och flodhästarna. Falkenberg verkar vara ett riktigt fint ställe, verkar vackert och mysigt.

    SvaraRadera
  2. Hej Pethra!
    Jo, här är jättefint, men för en asfaltsblomma från Göteborg är det ingen STAD! Är i Göteborg varje vecka, det är shoppingen (är rätt kräsen, caféerna och inte minst gamla vänner som drar!

    SvaraRadera