onsdag 6 februari 2013

Alla orkidéerna?

Käre Maken håller på att fixa till en lång gång vi har i huset. Det spacklas och målas både väggar, tak och lister. Mitt bidrag blir nya tavlor tänkte jag. Det blir förstås lite lagom stora foton på mina blommor.  Då kommer den besvärliga frågan om vilka bilder man väljer: Bara vita blommor kanske? Eller bara orkidéer? Eller kanske vilka blommor som helst bara bilden är bra? Just nu lutar det åt orkidéehållet. Kommer att sätta bilderna i grupp, det har jag redan klart. Inser att jag måste ta MASSOR av bilder medan mina orkidéer blommar, så att jag har att välja på. Stackars er, vad trötta ni kommer att bli ;-) Det är mest en fråga om ljus och bakgrund faktiskt. Och bildens riktning.
Har kvaddad vänsteraxel och  är i händerna på en trevlig fysioterapeut. Gör nu massor av egendomliga övningar på PILATESMASIKER! Nix jag hade heller inte hört talas om sådana och det visar sig vara något helt nytt, ursprungligen från Australien. Mycket mera flyt och flöde än vanligt gym och faktiskt riktigt kul. Det är mycket begränsat vad jag klarar men tänker försöka i vilket fall som helst.
Babara Wood: Boken utspelar sig i Kenya och sträcker sig från Karen Blixen-tid via Mau Mau till Jomo Kenyatta (namnet är ett nom de guerre och betyder Kenyas flammande spjut. Det, ni!) och självständighetsförklaringen och den är riktigt bra. Grön stad i solen heter den. Har p g a min Karen Blixen-fixering läst åtskilliga romaner som beskriver Kenyas utveckling ur olika perspektiv och med betoning på än det ena, än det andra och det här är absolut inte den sämsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar