tisdag 19 februari 2013

Stjärnbäraren från Hed

Underbart fantasieggande titel, det där. Har lånat första delen av Patricia A. McKillips fantasy-trilogi. Nu är bara frågan - Har jag läst den förut? Inledningen känns bekant, men jag har läst så mycket fantasy så i stort sett allt verkar bekant i någon mån. Tja, det är väl bara att läsa på så ger det sig väl. Morgon av Hed heter vår hjälte, Gåtmästaren är titeln på första delen. Visst är det vackert?
Sista julblomman och sista amaryllisbilden, jag lovar. De är så fina, men nu är säsongen obönhörligen över.
Nike Markelius (se tidigare inlägg) var trummis i Tant Strul någon gång i tidernas begynnelse då även jag var ung :-) Men det visste ni ju.
Rekommenderar varmt artikelserien Fahl på Festival i DN inför melodifestivalplågan på lördag. Hanna Fahl skriver med kunnande och insikt och med massor av humor och hon fattar inte heller hur gubbgänget kunde gå vidare ;-). men skriver i en efterkonstruktion att det är roligt med överraskningar. Jö, möjligen, men det här var en jag kunde vara utan.
Nu, kära vänner, måste jag återgå till soffan. Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar