fredag 1 februari 2013

Lång?!

Diskuterade det här hopplösa med storlekar med den näpna, diminutiva damen från Taiwan? Kina? på Yo-Jan när jag köpte min fina nya jacka här på bilden bredvid. Och då säger hon: Det är lättare för dig, du är LÅNG! . . . Nu vet jag minst två damer som inte kan hålla sig för skratt och jag måste säga att jag hade själv svårt att hålla masken. Jag mäter 157 cm över havet och det här är nog den enda gången i livet jag får detta omdöme. Måste säga att jag njöt i fulla drag, mest av det absurda i situationen. Nu är ju allt relativt och med mina rejält tilltagna klackar var jag nästan ett huvud längre an den rara lilla damen. Detta är en historia jag kommer att leva på länge!

Fortsätter med min Rosamunde Pilcher-odyssé. Nu med September, baserad i Skottland, en sorts sequel till hennes mest kända roman Snäcksamlarna. Den här romanen tillhör också de mest sönderlästa i min bokhylla.
För att återgå till jackan: Den har helt rätt design för någon som är så liten (eller möjligen lång) som jag: Kort i modellen och figursydd. Allt annat gör mig till en liten kub.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar