lördag 23 februari 2013

Hur ska det här gå?

Det börjar dra ihop sig mot vår inbokade semesterresa och nu har jag lusläst programmet: Det blir som ett enda långt gatlopp och hur skall jag orka??? Är nu inne i en period där jag med möda släpar mig ur sängen och knappt orkar ta på mig kläder. (Det är därför jag har så många morgonrockar, det var minst sju sist jag räknade efter :-)) Jag är mycket för det här med att få sett så mycket som möjligt när man nu ändå är på plats. Det visar sig att vi först skall till Turkiet och Alanya, det blir utflykt till Antalya och så flyger vi vidare till Dubai, där blir det bl a heldagsutflykt till Abu Dhabi. Så blir det flyg tillbaka till Turkiet, någon övernattning och så hem. Det ska bli jätteroligt och jag ser fram emot alltihop. Hoppas bara jag kan vänta med att kollapsa tills vi kommer hem. Minns hur jag sov mig igenom Chao Lin-munkarnas fina föreställning på Röda teatern i Peking. Somnade visst under en fantastisk cirkusföreställning också.
Är snart klar med Stjärnbäraren från Hed. En vacker berättelse, särskilt språkligt. McKillip har visst skrivit fler fantasy-berättelser, skall kolla på biblioteket. Har lånat Murakamis Fågeln som drog upp världen, men jag försöker spara den till semestern.
Idag är det Melodifestival. Igen. Vill gärna se Army of Lovers som ju alltid ger en spektakulär uppvisning, men skall sedan snabbt över till en dyster science fiction på kanal5. Eve of Destruction heter den. Mycket mer i min smak :-)
Men den 17 mars: Då ni, börjar Downton Abbey igen. HURRA!!
Trevlig lördagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar