tisdag 26 februari 2013

Vägen hem

från Halmstad är bitvis väldigt fin, särskilt från Haverdal. Dock, det må ha varit 10 plusgrader i Piteå igår, hos oss har våren inte kommit riktigt än.
Har börjat packa inför resa, och kan bara konstatera att jag har alldeles för mycket kläder och hur skall man välja? Hur jag än gör så är det något jag önskar att jag tagit med och något jag hade kunnat lämna hemma. Suck! Snacka om lyxbekymmer :-)
Hamlet skall till pensionat. Han ser det som internering, men det är otacksamt för han får trevliga kamrater att leka med och mycket mer motion än han får hemma, möjligtvis är det det sistnämnda som inte passar vår lata hund.
Huset  till vänster är ett vandrarhem och jag tycker det ser så fint ut. Skulle gärna övernatta där, det är ett skutt över vägen till stranden.
Hade en väldig tur, den senaste Arne Dahl-deckaren Hela havet stormar har precis ramlat in på biblioteket, jag har stått i kö. Blir spännande semesterläsning av internationella mått.
Hoppas så att det är lite mera vår när vi kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar