onsdag 13 februari 2013

Uppe i gryningen

har jag varit idag och jag har inte hämtat mig än :-) Orsaken är min fysioterapeut som inte hade andra tider. Var hos henne 8.30 och jag brukar inte gå upp förrän 9 - 9.30 så det var en chock. Har dragit i tampar och tryckt på rör och inser nu att jag behöver nya muskler, ty de gamla har tagit slut. Det går bra så länge fysioterapeuten står bredvid och hejar på, men det finns dagar då jag skulle behöva personlig tränare bara för att ta mig ur sängen. Ok, jag överdriver, men inte så mycket. Och jag HAR personlig tränare. Han heter Hamlet och han säger Upp, matte, jag vill ut! så fort jag visar minsta tendens att vakna till på morgonen. En riktig slavdrivare, det där. Han också.
Funderar över filmen Prometeus som jag köpte i SF-bokhandeln för ett tag sedan. Om det är en skräckfilm tänker jag lämna tillbaka den. Kollar recensioner men kommer inte fram till något. En science fiction är det, men det ena utesluter inte det andra.
Nätkärleken och min beundran går idag till Nike Markelius (artiklar i DN). Hade skrivit en lång, stilig motivation, men lyckades göra mig av med hela inlägget genom att trycka på fel knappar. Det här med att gå upp tidigt på morgonen är VERKLIGEN inte min grej. Återkommer förhoppningsvis i morgon, mer utsövd.
Bild: Kan detta vara en utomjording? Om det är så de ser ut i Prometeus behåller jag filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar