tisdag 24 juni 2014

Allegiant


Har varit på nytt besök i Varberg för att gosa lite extra med Pyret medan han och hans föräldrar ännu var kvar på sjukhuset. Morfar, som varit på bröllop i Polen, ville också få en första titt. Helt oemotståndligt för en lycklig mormor.
Kan inte fatta varför bilderna blir så oskarpa. Så darrig är jag väl ändå inte?

Idag skall jag äntligen ta mig tid och pyssla lite med mina rosor. Bästa ros-året vi haft!

Har nu läst klart Roths Allegiant. Är kanske inte så jätteimponerad. Intrigen löses med ständigt nya rebeller som rebellerar mot rebellerna. Påminner lite om kommunistgrupperingarnas ständiga utbrytare i Monty Pythons Life of Brian. Roth skriver dock en del lysande saker om kärlek, det imponerade. :-)

Tänker nu gotta mig med Susanne Collins Gregor. Är vansinnigt förtjust i både fladdermöss och kackerlackor. Del 2 den här gången. Dödens labyrint. Det, ni! Nu trillar vi ner genom ventilationstrumman i tvättstugan igen :-)

Skall också ut och försöka fotografera några rosor. Kan ju inte lägga ut babybilder hela tiden. Men visst är han söt? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar