torsdag 5 juni 2014

Paus

Har paus idag. Käre Maken spelar seriespel för sin golfklubb på okänd ort. Jo, han sa vart han skulle, men jag kommer inte ihåg. Jag skall vila så mycket jag kan (inte min starka sida), men jag skall planera för fika och lunch till alla under morgondagens flytt. Hoppas så att vårt blivande barnbarn kan vänta lite med att se dagens ljus så att Kära Dottern kan vara med. Det räcker att hon sitter på en flyttkartong och är trevlig. Har direkt något hopp om bärhjälp från det hållet - hon har liksom nog att bära som det är.

Måste säga att jag är imponerad av IKEA. Inget bråk om kvitto, bra service och så de fantastiska platta paketen! Som origami i trä (eller vad det nu kan vara för material man köpt). Väldigt bra instruktion också. Vi gjorde visserligen fel, det gör man alltid, och då är det bara att göra om. Men så lysande konceptet är, det inser man när man lyckligen fått ihop sin produkt och använt alla skruvar och manicker. Så måste de ha en hel avdelning som sitter och kläcker namnen på alla grejor. Våra (min mammas) stolar heter Vilmar. Vi fick absolut godkänd lunch också, till mer än godkänt pris.

Den här Buthler och Öhrlund-boken . . . . jag vet inte . . . . Den är nog ok, men jag har kanske tröttnat på thriller-genren. Jag struntar helt enkelt i hur det går.

Orkidébild detta också, precis som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar