söndag 1 juni 2014

Flyttar


Nej, inte vi, det är Gamla Mamma som flyttar. Men eftersom hon är vansinnigt gammal och mest sitter i en stol och tittar på text-tv så är det ju vi som flyttar ändå. Och så blir det ju. Om man inte har tur eller otur att dö innan man når det stadiet. Har kastat mängder med saker, packat stora kartonger till Stadsmissionen, skickat säckar med kläder till tvätt och mattor till kemtvätt. En tröst i det hela är att hon åtminstone inte har sådana mängder böcker som jag har själv. Däremot har hon mängder med porslin. Fint porslin. En kaffeservis, Konglige Dansks Blå Blom, komplett med kaffekanna, ljusstakar, kakfat, mm,
Stig Lindbergs Birka från Gustafsberg: tallrikar, assietter och uppläggsfat plus en kaffeservis som jag tror kommer från Rosenthals. Intresserad någon? Det finns fler serviser, jag orkar bara inte tänka på dem just nu. Själva flytten går av stapeln på Nationaldagen. När vi väl ordnat till det för Gamla Mamma i hennes nya boende på Älvsgården i Vessigebro tänker jag kollapsa, möjligen ta mig till stranden med solstol och god bok. Sedan tänker jag inte göra något mer på hela sommaren.

.......................................

Rent önsketänkande. Vårt nya lilla barnbarn kommer att dyka upp vilken dag som helst nu. (Det vore fint om han kunde vänta tills vi flyttat färdigt.) Så fyller min Käre Make jämna år i början av juni och jag själv i början av augusti. Det är ju väldigt roligt alltsammans, men kräver insatser. Ja, den huvudsakliga arbetsinsatsen med barnbarnet står ju Kära Dottern för, förstås :-)

Bild: Våra stenpartiväxter. Från förra året, kameran är utlånad.

Nu, Kära Vänner, skall jag passa på att vila medan jag kan. På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar