måndag 23 juni 2014

Äntligen här!

Min lille dotterson har äntligen kommit. Går ännu så länge under namnet "Pyret". Här ett dygn gammal med Kära Dottern.
Det är ett stort privilegium att få hålla i ett så nyfött spädbarn och alldeles, alldeles underbart! :-)

Pyret kom till världen på Varbergs sjukhus. Det är tre och en halv mil härifrån, rakt norrut längs kusten. Men man skulle kunna tro att det var på månens baksida. Det tog mig tre bussar plus ett tåg att ta mig dit. Hem var det värre, den sista bussen passade inte i tid så jag fick gå i en halvtimma. I de sandaler som gör minst ont. Vilket fortfarande är ganska ont. Efter en kväll med de insmorda fötterna i högläge är det dock rätt ok. Hade naturligtvis åkt och gått hur långt som helst för att få en först titt på det lilla Pyret, men jag har en del att säga om den halländska infrastrukturen. OK, det var helg. Och just nu är jag beredd att  överse med vad som helst . Ändå.

Är så oerhört glad och lättad över att allt gick bra för den lilla familjen.
Välkommen till världen, lilla Pyre. Och grattis, föräldrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar