måndag 16 juni 2014

Rabatterat!

God morgon på er! Var ute i gryningen (nåja, kl 7 ca) för att fotografera vår fina rabatt åt er. Trodde ljuset skulle vara bra då. Det var inget fel på ljuset, men bilderna blev verkligen  inte bra. Verkligheten är mycket bättre än bilderna anger. Är faktiskt supernöjd med vår rabatt på framsidan, och det skall mycket till för att jag skall vara nöjd. Hade inte fått något kaffe innan jag gav mig ut. De konstiga bilderna kan bero på det :-)

Läser - njutningsfullt och med oförställt nöje - Arne Dahls Sista paret ut. Det är, som titeln anger, den sista boken om A-gruppen i Interpol. Och som jag har väntat på den. Detta är bok nr 4, serien skall läsas från början. Allt hänger samman och allt handlar om något annat. Aktuellt, intrikat, intelligent, välskrivet. Kan inte nog lovorda Arne Dahl, den enligt mig enda svenska deckarförfattare värd att läsa, faktiskt håller han absolut högsta klass även internationellt. Kan inte komma på någon som är lika bra. Vilket ju gör det här med att det är sista boken till ett otäckt hot. Snälla Arne Dahl (Jan Arnald), fortsätt skriva deckare, du gör det så fantastiskt bra!

För er som följt det här med  Gamla Mammas flytt, kan jag berätta att hon är installerad i sitt nya lilla hus. Och hon är väldigt förvirrad. Känner mig lite orolig för att hon inte kan ha någon nytta av allt det fina med serverade luncher och kvällsmat, arrangemang och utflykter som ordnas. Just nu verkar hon bara vilja sitta framför tvn och stirra. Det är kanske svårt att lära gamla hundar sitta, om ni ursäktar uttrycket, men jag tänker ta mig 17 försöka. Tanten ska ha det bra, även om hon inte vill :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar