torsdag 4 februari 2010

Baddag

har vi haft idag, Käre Maken och jag. Vi har varit på Klitterbadet och simmat (nåja) och bubbelpoolat och haft det bra. Jag simmade två längder, trodde bassängen var 25 meter. Hade jag vetat att den var 50 m lång hade jag drunknat på halva vägen. Simning är, som ni förstår, inte min starka sida. Ägnade mig istället åt kaffedrickning (inga kanelbullar - skandal! Men de hade inte kommit idag. Snöhinder uppgavs vara förklaringen.) och åt att titta på skolungdomarna som var där för att simma klädsim och träna livräddning. Väldigt underhållande, särskilt de kaxiga grabbarna som hade vida träningsbyxor som redan från början hängde långt ned. OERHÖRT svårt är det att simma klädsim när byxorna håller på att åka av.
Så hade vi bubbelpoolen för oss själva, Käre Maken och jag och sedan relaxade vi på varma liggstolar. Underbart!

För den som undrar hur det gått med min favoritbil Gula Faran, skall jag här avslöja den hemska sanningen: Se bild. Och här har den stått med sina nätta sommardäck sedan före jul. Får nog fraktas bort till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar