måndag 22 februari 2010

Mina dagar är räknade . .

. . . och jag är nu på dag 6. Dag 5 gick jag UPP 0,5 kg utan någon som helst anledning, maten sköttes PERFEKT! Någon liten chokladbit slank väl ner, men man behöver faktiskt inte leva som en asket för att man har diabetes (typ 2 i mitt fall, och det har jag haft sedan jag var 15 år). Idag är det som det skall igen och jag har egentligen bara en dag kvar vad vikten beträffar. Men för att må bra måste jag ju tänka på dieten ALLTID. Visst kan man fuska ibland, men inte som jag gjort den sista tiden. Brukar faktiskt klara det ganska bra. Är ingen större sockerråtta. (Har lånat detta underbara ord av Anna-Carin Olofsson Zidek, som intervjuades i ett matprogram i P1. Hon påstod att hon var en.) Möjligen är jag en chokladmus. Dyr 70%-ig skall det vara, alternativt fet och god tryffel. Nougat är inte dumt heller. Håller tummarna för Wojtan i bloggen till vänster som är inne på steg 2. Heja dig!
Bild: Det snöar ute. Vägrar titta ut och bjuder på dessa små raringar istället. Så här ska det se ut. Jag längtar kollossalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar