lördag 20 februari 2010

Dag 4: Insnöade

Bild: Vår rosenapel i trädgården
I likhet med Wojtan i Göteborg är vi insnöade. Med föga hopp om snar räddning. Inte ens någon tidning har vi fått. Dessutom bor vi på en återvändsgata, förvisso ganska lång, och med några tvärgator, men det är inte här hos oss de plogar först. Här gäller just nu mera kaffe och tv. (Trodde jag. Det blev snöskottning först.)
Min upprensning vad gäller mina matvanor går bra ännu dag 4. Är ganska retlig, men det är jag ju ändå, och går ner ca 1/2 kg om dagen. Och jag mår bättre. Men kastar lystna blickar på Valhronachokladen. Tänker mycket på semlor också.
Och hurra! Webverktygen har kommit tillbaka. Visserligen utan att räkna gårdagen, men ändå! Hoppas att det inte blir en vana, detta att spårlöst försvinna.
Har nu läst ut Stuart Harrisons I de lugnaste vatten. En sorts pusseldeckare (mina favoriter) utan bårhusäckel, vilket ju känns befriande. I stället insiktsfull beskrivning av livet i ett litet fiskarsamhälle på ö utanför Maines kust, med handfast kvinna i förgrunden och en underbar kärleksförklaring till späckhuggaren. Riktigt underhållande. Har lånat hans En förlorad sommar, som jag ser fram emot, men läser Mårtenssons Ikaros emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar