onsdag 3 februari 2010

Gamla godingar

Är nu klar med Trevanian. Det finns en ganska barnsligt pojkbokssyn på manlighet här, trots uppenbara försök till annat. Men mycket som är roligt. Vår värld styrs av Moderbolaget - en sammanslutning av de multinationella energibolagen. VD är Mrs Perkins, kallad Mamma. Inte helt otänkbart och det skulle faktiskt kunna förklara en hel del. De lama låtsassatsningarna på alternativa energikällor, t ex. Jag svär, att det är härifrån James Bond-filmernas idé med Judy Dench som M har kommit.
Övergår nu till Victoria Holt. Kravlöst, romantiskt, lite spännande och välskrivet. Det kan jag behöva. Detta är inte en av mina bästa dagar. Skall nu återgå till sängen, medförande bok och jättekopp cappuchino. (Min tredje för dagen.) Käre Maken är ute och skottar snö. Ensam. Jag orkar inte idag, trots att jag gillar snöskottning. Ja, ja, jag vet att det är knäppt. Men man ser resultat och det är bra motion. Snön når nu Hamlet till hakan (eller vad det nu kan heta på hundar) och han plöjer fram som en liten isbrytare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar