torsdag 18 februari 2010

Provåkningen avklarad!

I går tittade jag på damernas klassiska sprint, så nu vet jag precis hur man gör! I alla fall i teorin, praktiken visade sig vara en annan femma. Vi har åkt ett varv runt fotbollsplanerna här utanför. Viljan är god, men det finns en hel del att anmärka på tekniken. Jag lyckades ramla på slät mark när jag försökte ta av mig skidorna. Nu ligger Käre Maken i soffan och vägrar röra sig. Och jag är inte så kaxig jag heller. I morgon blir det två varv. Fantastiskt detta att ha skidspår utanför dörren. Och lite roligt är det ju de sekunder man lyckas få lite flyt. Det skall snöa under dagen, så i morgon får Käre Maken gå först! Vi siktar mot de 8 km på golfbanan, i solsken och med kaffe och bullar i ryggsäcken.
Bild: Obs att detta är vår trädgård. Den ligger i FALKENBERG, inte i Norrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar