torsdag 25 februari 2010

Dag 9. En förlorad sommar

Har nu läst ur Stuart Harrisons En förlorad sommar. Han skriver engagerande. Personerna lever och har karaktär. Men det är samma personer som i den förra boken, fast med andra namn. Och i princip i samma situation. Hans berättelser är politiskt korrekta, den lilla människan mot exploateringen. Lösningen är inte lika elegant som i I de lugnaste vatten, faktiskt är den på gränsen av vad en pusseldeckarförfattare kan tillåta sig. Å andra sidan har Agatha Christie använt sig samma grepp vid något enstaka tillfälle, så då är det väl ok.
Skall nu leta efter hans debutbok Snöfalken.
För övrigt är det dag 9, snön vräker ner och min vikt står still sedan några dagar. Hade faktiskt tänkt mig att komma ner 0.5 kg till. Kämpar på, men tänker mycket på kokoskakor, semlor, glass med vispgrädde och chokladsås. Rostat vitt bröd med massor av smör och körsbärsmarmelad skulle också sitta fint. Choklad äter jag, men inte så mycket som jag skulle ha lust. Efter lunch, vi äter sen sådan här i huset, skall jag göra kokosbollar. Det är mitt favoritgodis, görs på smör och svindyr kakao, gärna Valrhonas, om man kan få tag på den. Byter ut 1/3 av sockret mot diabetikersocker, och rullar dem i smulade havregryn, krossad flagad mandel och kakao, så mina kokosbollar innehåller ingen kokos, men supergoda är de!
Bild: Kommer inte ihåg om jag visat denna. Det är faktiskt en amaryllis. Borde ljusat upp bilden, det kan hända att att jag gör det under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar