torsdag 9 september 2010

Godmorgon alla!

Har en känsla av att dagen startat med att jag blivit lurad av hunden. Käre Maken stack iväg tidigt i morse medan jag sov och jag undrar om han inte gav Huliganen frukost. Det är visserligen jag som brukar ge honom mat på morgonen, men . . . Husets härskare satte sig som vanligt framför skåpet där hans mat står. Han tittade uppfordrande på mig så han fick mat av mig som vanligt, men han var inte riktigt så hungrig som han brukar. Det känns som om jag gått på en bluff här.
Underbart vackert väder har vi, men blåsigt.
Läser nu fantasy, om Marion Zimmer Bradleys Darkover, en av mina favoritplatser i tillvaron. Exile's Song närmare bestämt. En fantastisk plats där man får föraningar om framtiden och kan läsa tankar. Men det är en kall planet med mycket snö. Skall nu gå och ta på mig ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar