måndag 6 september 2010

Huliganmorgon

Käre Maken har åkt iväg för att spela golf och jag har tänkt vara duktig och städa huset alldeles själv. Får väl se hur det går, jag är inte i bästa slag. Hamlet och jag har haft ett praktgräl nu på morgonen. Det gäller parkeringen utanför Hemvärnsgården. Där hålls kurser och Hamlet anser att han måste skälla vilt på varje kursdeltagare som kommer och parkerar. Det tycker inte jag, och nu har jag tappat tålamodet. Det var en halvtimma sedan jag tappade det och Hamlet ser fortfarande förskräckt ut. Men han är tyst. Och jag är helt utmattad.
Läser nu tre böcker samtidig. Dante, som man måste läsa i små doser, en oerhört spännande deckare, Sekten av Meg Gardiner, en riktigt ruskig historia och Döden går ronden en gammal deckare av PD James som jag kan utantill och läser för att lugna mina upprörda nerver.
Det börjar klarna upp här hos oss efter en molnig morgon och Hamlet och jag går nu på rask promenad. Han hälsar. Ett litet försiktigt, prövande voff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar