fredag 3 september 2010

Klockan,Vågen och Dante igen

Min nya matordning, ni vet frukost som en kung . . . har den angenäma effekten att vågen visar lägre och lägre siffror för varje dag. Inte mycket, några hekton, men i alla fall. Nu är jag i den lyckliga situationen att jag faktiskt inte behöver gå ner i vikt så särskilt, men det är ju trevligt ändå. Äter verkligen kunglig frukost, i mitt fall som Henrik VIII.
Skall ge mig på Dante, vilken dag som helst nu. Texten är uppdelad i sånger. 100 st. Tänker försöka med en om dagen. Trots min oförmåga att läsa annat än prosa. Har jag tagit mig igenom de fem första böckerna av Prosts På spaning efter den tid som flytt skall väl detta vara en enkel match. Om ni någon gång skulle träffa på någon som påstår sig läst hela På spaning . . Tro dem inte! Visserligen är den på prosa (fattas bara annat!) och den har sina lysande höjdpunkter, men de räcker till en bok (han skrev sju), resten är tråååååkigt!
Mårtenssons Mord ombord är riktigt bra. Han är vanligtvis bättre på konsten och miljöerna (Här är det sjöresa till New York med Queen Elisabeth II) än intrigerna, men här har han fått till det.
Bild: Nyponros förstås. Skall nu åka och köpa lökar för att förljuva våren. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar