måndag 20 september 2010

Otäckt uppvaknande

Att vakna upp till ett Sverige med ett invandrarfientligt parti i riksdagen är så deprimerande så jag nästan saknar ord. Valresultatet i övrigt känns helt ovidkommande vid sidan av detta sorgliga och skrämmande faktum. Och då röstar jag ändå på Vänsterpartiet som ju knappast gjorde något bra val. Har denna valrörelse gripits av ett enormt politikerförakt. Beroende på jag tror faktiskt samtliga partiföreträdares sätt att ducka för frågor, svara något helt annat, komma med halva sanningar osv. Vill väl här ändå säga att både Ohly och Wetterstrand försökt, åtminstone ibland, men inte fått utrymme. Efter denna valnatt känner jag om inte förakt för, så åtminstone stor besvikelse på de 5,7% av väljarkåren som röstat in ett invandrarfientligt parti i vår riksdag. SKÄMS! Och börja tänka!
Bild: Den dystraste jag kunde hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar