söndag 19 september 2010

Valdagen

Idag är det valdagen, den enda dagen man får gå in i ValenNaturhistoriska muséet i Göteborg. Oerhört roligt tycker jag, Kära Dottern står i kö för detta evenemang. Hade jag bott kvar i Göteborg hade jag gärna stått i samma kö.
Nu pågår två utställningar jag vill se, också de i Göteborg: Hommage à Textilia som skall vara en fullträff enligt P1s kulturnyheter och den bästa textilutställningen på länge på Rhösska och Kimono fusionVärldskulturmuséet. Nytt möter gammalt, öst möter väst. Hoppas få möjlighet att se åtminstone en av dem nästa vecka.
Bild: Fick detta fantastiska smycke igår. För tankarna till både Kleopatra och Stargate. Älskar det besinningslöst och hade sovit med det på mig om det inte varit så tungt. Design: Dyberg & Kern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar