onsdag 15 september 2010

Resmål i sikte?

Solresor söker resereporter och erbjuder ****hotel på Teneriffa under en vecka! Gissa om jag vill åka! Slippa mörker och kyla här hemma för en vecka. Jag gillar visserligen mörkret och kylan, men tar gärna ledigt från det en stund. Kan knappt behärska mig. Visst låter det Paradisiskt? Här är adressen: http://www.solresor.se/resa-till/Tema/kampanjer/bli-resereporter/resereporter/. Drömresemålet för min del hade annars varit Sydafrika. En sedan länge närd men ännu inte uppfylld önskan. Har älskat afrikansk musik sedan 80-talet och vinylskivornas tid då Paul Simon kom med sin Graceland. Programmet verkar hur späckat som helst, men lite musik skall man väl alltid hinna med. Kapstaden lär vara en av världens vackraste städer, och där tar Solresors rundresa sin början. Min man drömmer om en golfrunda där, så han och Kära dottern får gärna vara medresenärer.
För den som vill veta hur där ser ut kan jag rekommendera sydafrikanen David Goldblatts foto. Han fick Hasselbladpriset 2006 för sina bilder från sitt hemland. Bilden är från utställningen som gjordes på Göteborgs Konstmuseum i samband med prisutdelningen.
Eller gå in på:
http://www.solresor.se/resa-till/Tema/Solresor-Rundresor/sydafrika/cape-till-kalahari/

2 kommentarer: