fredag 16 september 2011

Höstmodet

Från Jackpot
Ägnade dagen åt Göteborgsbesök och åt att kolla in höstens mode på NK. Alltid lika bildmässigt arrangerat. Dessvärre var det så, att när jag nu äntligen fått med mig blixt, så var batteriet till kameran på upphällningen. Fick alltså fota utan blixt, som vanligt, och då blir bilderna inte så skarpa som jag skulle ha velat ha dem.
Hunky Dory
Modet är annars rustikt, fullt av tweed, ull, skinn, brunt och brända toner, gärna åt orange. Massor av kavajer och bälten i brunt läder.. Lite "english country chic", inte för att jag tror att man någonsin sett ut så här på engelska landsbygden, men ni förstår nog vad jag menar.
 Inte för att det syns på dessa bilderna, här är det mest skräddat och ull som gäller, trend nr 2.
Jackpot har mycket i svart, grått, inte så vanligt i höst, och med jättefina mönster. Förälskade mig i en
rak, enkel klänning där, med vackert tecknat blommönster.


Så är det alla dessa hopsydda halsdukar, fanns redan förra året, men i år är de nästan obligatoriska.

 Den svart/vit-rutiga kappan är från Karen Millen.



Stilbrytningarna som NK har som tema i sina annonser såg jag inte något av i verkligheten. Annars är ju idén kul!

Har med mycket möda fotograferat så att ni skall se var kläderna finns att köpa, Mycket nöje!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar