torsdag 8 september 2011

Nyhetsmorgon

Har haft en härlig morgon framför tvn där jag träffat bl a fantastiskt vackra Lena Endre, aktuell från ett släktforskningsprogram som jag inte sett. Och naturligtvis alltid aktuell för sina skådespelarprestationer, nu just hemkommen från filminspelning i USA, missade filmens namn. Så tog man upp Jägarna 2 som just haft Norrlanspemiär. Den är säkert oerhört bra, en film min Käre Make kommer att gilla, men jag tänker inte se den. Inser redan utan att ha sett filmen att den manstyp som Peter Stormare spelar klarar jag faktiskt inte av att se, ens på film. Som min Kära Vänninna brukar säga: "En viss manstyp måste helt enkelt bort!" Tror att hon talar om att evolutionen skall göra sitt jobb, men själv har jag inte tålamod att vänta.
Fick också veta höstens modetrender, som säger att jag är modern igen: Dressat, maskulint, gärna rött. Betyder att min gamla tweedkavaj + jeans + någon röd accent är trendigt. Ha, ha - sådär har jag nästan alltid sett ut.
Gammal bild från Trädgårdsföreningen i Göteborg. Ville se den i lite större format.
Spaljéäppleblom.
Fick också veta mer om hur arbetet fortlöper i Japan efter katastrofen, en situation som inte följs upp i media som jag skulle önskat, men här var åtminstone lite information. Man pekar på ett alltför nära förhållande mellan kärnkraftsbolagen och den myndighet som ansvarat för energiprogammet. Nu blir det ändring, man har gjort den myndighet som ansvarar för miljön ansvarit istället. Så bra tänkt, men så sent!
Så var det nyheter förstås, förfärliga sådana. Det är ju så sorgligt när unga människor förolyckas. Sänder tankar till Stefan Livs familj, och till alla andra anhöriga som mist sina nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar