måndag 5 september 2011

Regnet, det bara öser ner . . .

Kära vänner! Igår hade vi medelhavsvärme, idag ösregnar det. Lite jobbigt eftersom Käre Maken har åkt till golfbanan med den enda fungerande bilen och jag måste till vårdcentralen för att ta stygn. Cykla i ösregn är inte riktigt min grej. Annars är cykeln det perfekta fortskaffningsmedlet här i Falkenberg, allt ligger inom 10 min på cykel, och här är i det närmaste helt platt, åtminstone för en f d göteborgare. Som minsann vet vad backar vill säga, efter att ha bott både i Strömmensberg och Johanneberg. I dessa båda stadsdelsnamn står ändelsen -berg inte för inte.
I medelhavsvärmen igår planterade vi igår ett underbart vackert träd. ja, det skall iallafall bli ett träd, 2,5 meter står det på etiketten. Nu är det 1,5 och jag väntar otåligt. Bild kommer, idag vill jag inte ut frivilligt.
Frukosterar i sängen tillsammans med Madame de Staël, ett angenämt sällskap, trots bokens dystra innehåll. Hon skriver om förföljelsen under Napoleons regim, hade inte klart för mig att han var så nyckfull och så despotisk, men där ser man; alltid har man något nytt att lära sig.
Beklagar idag att Friidrotts-VM är slut. Vilken fantastisk underhållning det har varit! Nu är det stiltje på sportfronten för min del tills skidskyttet börjar. Hör du det, Helena Ekholm, jag väntar och längtar till säsongsstart!
Bild: Den vackra damen har ingenting med texten att göra, annat än att jag tänker lägga till den och några andra till Kimonosidan. Jag tycker helt enkelt bara att bilden är fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar