tisdag 10 november 2009

Film-helg på gång

Det börjar dra ihop sig till vår årliga filmhelg. Vi får en hotellövernattning i Göteborg i födelsedagspresent av min dotter Tess och min mamma och då passar vi på att se så många filmer vi orkar med. Hotellet är bokat. Det blir Riverton i år. Nu är bara frågan vilka filmer vi skall se. Inglorious Basterds, Coco - livet före Chanel, jag gillar Audry Tautou, Michael Moores senaste, Flickan som lekte med elden och den här nya science fiction-filmen står på önskelistan. Har inte kollar recensionerna klart än. Och alla filmerna orkar vi nog inte med, men roligt skall det bli. Det är härligt att få frossa i filmer, och jag håller absolut med om att film är bäst på bio. Bokar på Bergakungen, mitt favoritfilmställe där man kan fika mellan filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar