lördag 28 november 2009

Inför 1:a advent

Idag ägnar jag mig åt att rota bland julsakerna. Har ingen koll. Detta gäller varje år och eftersom jag ÄLSKAR att göra julfint finns det massor av saker. Men VAR? Det står flera kartonger i vårt häpnadsväckande knallorange-målade källarskafferi (inredar-Simon hade gillat det) märkta med "julsaker" och till och med "adventssaker". Hittar ändå aldrig det jag letar efter. I alla fall inte när jag vill ha det. Håller också på att, föga adventsmässigt, baka min vän Bagarbloggens vitlöksbröd, fantastiskt att rosta och äta med skivade tomater. Önskar mig också tid över så att jag hinner till Coop-Forum, för dagen upplivat av den alltid lika underhållande Anki och hennes trevliga dotter och deras jättefina White Chistmas-utbud av godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar