fredag 13 november 2009

Så fina vinster!

Har nu varit och tittat på alla konstverken som lottats ut. Mellersta Hallands Konstförening har en lysande inköpskommitté helt i min smak. Jag är imponerad. Flera verk är helt fantastiska. Första priset, eller åtminstone det dyraste verket hade jag gärna givit ett hem: Beklagar bildkvalitén. Det var så dåligt ljus i lokalen och om jag redigerar blir färgerna för gula. Försäkrar att detta konstverk verkligen förtjänar sin plats som etta! Bland mycket fint!
Och här är min häst: Den är i alla fall min till den 24 november, då vinstvalet sker. Är den inte helt underbar? Det fanns flera riktigt fina saker, men de måste ju passa in i ens hem också. Det är svårt, särskilt när hemmet är inrett i en speciell stil. Om jag inte kan få hästen (snälla, håll tummarna för mig!) så blir det en av tre likadana diptyker av Alexius Huber, konstnären som gjort det översta verket. Svart glas och metall, riktigt snitsigt. Eller möjligen en liten guldglaskula. Jätteglad för vinsten, naturligtvis. Vad det än blir. Det passar så bra just nu när vi håller på att möblera om våra väggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar