torsdag 12 november 2009

Hurra! Jag har vunnit!

När vi flyttade hit till Falkenberg gick jag in i Konstföreningen. Dels för att någonting skall man ju vara med i, dels för att de gjorde så bra inköp på de utställningar jag såg. NU HAR JAG VUNNIT! Jag får välja som nr 9. Alla 94 vinsterna finns utställda i Sparbankens utställningslokal och några står i fönstret. Bl a en underbar liten bronshäst som jag blev blixtförälskad i. Tyvärr, tyvärr står konstverken listade med pris efter, och den är dyr. Nr 5 på listan och 6000:-, så jag har inte mycket hopp. Det var stängt när vi var där, Käre Maken hämtade mig efter ett god man-möte (mer om detta äventyr följer!), men imorgon! Då skall vi dit och titta! Ska fotografera bronshästen om det går genom fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar