måndag 23 november 2009

Verkliga tulpaner

visade sig svåra att få tag på. Får nöja mig med mina virtuella så länge. Men på onsdag planerar jag ett besök i Den Stor Staden I Norr. Då! Tulpaner är mina favoriter så här års. Riktigt röda, eller möjligen vita skall det vara. Får nu nöja min med mina hyacinter, men det gör jag så gärna. Fattar inte varför så många klagar på årstiden. Visserligen är det mörkt, och det regnar mer än lovligt, till och med här i Paradiset. Men det finns ju så mycket annat. Alla ljus man kan tända, tulpanerna och hyacinterna, pepparkakor. Och snart skall jag tjuvstarta lussekattsbakandet.
Önskar jag kunde räkna in Dan Browns senaste bland glädjeämnena, men tyvärr . . . verkligt tjatigt, han upprepar sitt koncept bortom uttråkningens gräns. Mera nedsabling kommer så snart jag läst klart. Och det kommer att ta tid. Jag somnar hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar