onsdag 4 november 2009

Katharine Kerrs Deverry

Har nu läst igenom serien (igen). Den håller bra. Bättre upplagd än de flesta serier, världsbilden håller, intrigen tät, mycket få logikmissar och personerna har karaktär. Har till min förundran upptäckt att jag lätt definierar mig med draken Arzosha. Undrar vad det kan betyda. En av de bästa Fantasyserier jag läst. Det finns 12 böcker översatta så vitt jag kunnat utröna, men tre till på engelska. Den sista kom ut i dagarna. NÄR KOMMER ÖVERSÄTTNINGARNA??? Skall skriva till Bonniers och klaga.
Har nu övergått till Perumovs Diamantsvärdet och träsvärdet. Här är det så nattsvart så jag är inte säker på att jag orkar läsa ut den. Välskrivet hittills, men ack, så dystert. Bifogar blomma från Glyptoteket för att pigga upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar