torsdag 12 november 2009

För oss kultursnobbar

är Kulturnyheterna och Kobra riktiga godbitar. Kulturnyheterna ser jag varje dag. Favoriter är filmrecensenten Fredrik Sahlin och musikrecensenten Per Sinding-Larsen. Alltid intressanta, alltid pålästa. Och positiva. Även negativ kritik framförs leende.
Och så Kobra, som jag lyckades hålla mig uppe och se härom kvällen. Det är ALLTID bra. Kristofer Lundström har aldrig gjort ett ointressant program. Sist var han i Nigeria. Och lyckas som vanligt spegla inte bara mainstream-kulturen utan får med underground- och subkulturer också. Mitt enda klagomål är att programmet inte börjar förrän 21.30. Då är jag för det mesta för trött!
Oj, höll på att glömma den fascinerande vackra Karin Winther i Hype. Absolut sevärt det också.
Betr BOMBEN: Jodå det var sprängämnen. Från något bygge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar