söndag 8 november 2009

Friden härskar åter

här i Paradiset. Invasionen är över. Det blir ganska livliga luncher när två treåringar, en sex-åring och en totalt ouppfostrad Huligan är inkluderade. Men jätteroligt är det. Varje gång. Hade ju tänkt fotografera den vackra desserten, men hann inte innan den försvann. Här var nog jag själv största boven.
Under större delen av mitt liv var jag totalt oförstående för familj och familjeliv. Nu är familjeinvasionerna vid alla storhelger och födelsedagar en verklig guldkant i tillvaron. Vad var det min tämligen okonventionelle far brukade säga? "När Fan blir gammal blir han religiös!" Rätt hade han. Om det också.
Nu blir det soffan för resten av kvällen och Wolverine. Måndagen skall ägnas åt arbete, åtminstone några timmar. Det blir första gången jag jobbar sedan år 2003. Håll tummarna för att jag skall orka, snälla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar