måndag 18 juli 2011

Glommen

Hej på er! Har varit på kräftfestival i Glommen i helgen. Där är underbart vackert, särskilt utsikten mot Morups Tånge och fyren, och vädret vat jättefint. Och var är då bilderna? Kameran var med, men jag hade glömt ladda batteriet. AAARRRGHH! Men jag har i alla fall ätit de godaste donutsen i mitt liv. Nybakade och varma. Och då gjorde ändå min mormor supergoda sådana i sitt kök när jag var barn. Då hette de flottyrringar - också jättegoda - men helgens tar priset. Borde förstås ätit kräftor, men fick inte plats med några.
Såg Engelska Antikrundan igår, alltid lika intressant och det är så roligt med de fantastiska platser de håller programmet på. Hade gärna sett lite mer. I går var de i ett slott, som när det var i drift, hade 80 tjänstepersoner boende. Fantastiskt. Och så var det mitt Lark Rise till Candleford, där byborna satte upp en teaterpjäs och levererade undebart genreskådespeleri, med inlevelse och schwung! Verkligt underhållande. Idag blir det Miss Marple 15.45 och därefter Antikdeckarna 18.15. Skall ge en ny serie i tv3 5 min också. Kan faktiskt vara något. 20.00, minns inte vad den hette.
Har gett Hobbs fantasy om Magins skepp en ny chans. Hittills - tja, jag vet inte riktigt . . .
Bild: Från mina rabatter. Åtmnstone hyfsat nytagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar