fredag 15 juli 2011

Vilken miss!

Bänkade mig igår förhoppningsfullt framför tvn för att få se Katharine Hepburn och vad var det som kom - jo Audrey med samma efternamn! Hur kunde jag ta så fel? Önsketänkande, kanske? Vilken besvikelse. Inget ont om Audrey Hepburn, hon var ju söt . . . och snäll . . . och som stilikon . . . tja, inte min smak. Men det är långt till Katharine här. Mil.
Idag blir det mer Miss Marple. Mellan matcherna i Båstad.
Har försökt mig på en fantasy av Hobbs igen, Magins skepp, men hon passar mig helt enkelt inte. Inledningen är full av lysande idéer, men jag gillar inte hennes huvudpersoner. Tog till mitt säkra kort - deckaren av Björn Hellberg. Innehåller egentligen inte så mycket, men är åtminstone välskriven.
Bild: Rosorna är stulna hos grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar