torsdag 14 juli 2011

Tack Telia!

Idag, kära vänner , är det bra program på tv, och tur är det! Det ösregnar nämligen här hos oss och jag tänker inte ens sticka näsan utanför dörren. (Käre Maken är på golfbanan, men tror man inte på SMHI får man skylla sig själv!)
Kl 15.45 är det Mrs Marple på tv4. Skådespelarna! Rekvisitan! Kläderna! Suck. Här går man i avklippta jeans och slabbig tröja. Skulle gärna flytta till St Mary Mead. Eller kanske ännu hellre London, samma tid. Som är rätt obestämbar. Slutet av 1940? 1950, kanske? Bulliga bilar, smala midjor och mycket tweed.
20.00 blir det ett program om Katharine Hepburn i svt2s serie om Enastående kvinnor. Hon är verkligen en av mina stora favoriter. Fantastiskt snygg förutom en underbar intelligens, och vilka kläder! Suck igen. Tänk om man såg ut så där! Hyfsat smal är jag visserligen, men vad gör man åt längden? Fattas nog en sådär 15 cm.
Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men TACK telia! För att ni fixade min mammas telefon så fort i dessa semestertider. Visserligen evighetslång väntan i telefonkö, men det gav i alla fall resultat. Tanten är gammal, har ångest, och att vara utan telefon och därmed utan säkerhetslarm är ett rent helvete för henne. Nu är hon glad och nöjd igen.
Skall nu städa. När man blir smutsig om fötterna av att vara i sin egen tvättstuga är det dags att ta fram moppen.
Bild: Klöveräng, en hyllning till våra vänner i Bregottfabriken.

1 kommentar:

  1. Hej Anette!

    Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice. Trevligt att se lite positiv respons. Vi får hoppas att din mors problem nu fortsätter att vara ur världen.

    Ha en fortsatt trevlig sommar!

    Med vänlig hälsning
    Christian Jensen, Telia Kundservice

    SvaraRadera