torsdag 28 juli 2011

Utflykt

På väg till Norvära Kvarn (var ligger den, tro?) och marknadsjippo. På vägen skall jag till Morups Tånge för att ta bilder. Vädret är inte perfekt, men det duger. Måste också till biblioteket för att hämta alla böcker jag beställt. Underbart! Sedan skall jag hem till soffan som jag inte tänker lämna på åtskilliga dagar. Följer tv4s Miss Marpleserie, med alla Miss Marplarna, trestycken, i tur och ordning. Lite förvirrat, jag föredrar Joan Hickson, hon lyckas se så härligt nyfiken ut.
Återkommer med bild.
______________________________________
Det blir sällan som man tror. Norvalla Marknad visar sig vara ett jättejippo mitt ute i ingenstans med påföljande gigantiska bilköer i alla riktningar. Inget för mig, jag gillar NK. Lyckades ta mig någotsånär helskinnad därifrån (parkerade i nässeldjungel, det har satt sina spår.) Handlade istället en stol till matbordet på Mio i Varberg, något har jag åtminstone fått för besväret.
Inga bilder heller, jag hann inte. Istället lunch på golfklubben med Käre Maken. Nu är det snart Miss Marple och i kväll kommer svt2s serie om enastående kvinnor att handla om Agatha Christie. Tillvaron är fullkomligt Christiefierad just nu. Vet jag allt om henne? Jodå. Kommer jag att sitta klistrad framför tvn? Visst kommer jag det.
Ha en fin dag, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar